Kde hľadať o prvých príkrmoch? Tipy a rady, inšpirácie

Dnes by som sa chcela zastaviť a podeliť sa so skúsenosťami z našich začiatkov prikrmovania. 


Na začiatku bola mama, ktorá bola zmätená a nevedela ako vlastne začať s prvou tuhou stravou. 
Ak aj vy ste natrafili na pediatričku, ktorá presné inštrukcie neposkytla, tak vám neostalo nič iné len surfovať, hľadať a dúfať, že si vyskladáte vlastný obraz o jedálničku a správnej strave maličkého budúceho všežravca :)

Taaaak ale k veci...

Moja prvá cesta zaviedla do obľúbeného pána Googla, ktorý mi na všetko odpovie. Našla som stránku www.prikrmy.sk. Táto stránka je skôr o receptoch, ktoré poskytnú veľmi dobrú inšpiráciu tak pre prvé pyré a kaše, ako aj pre obedíky neskôr. Nájdete aj zdravé zákusky či chrumkáče a papkanice do ruky. Viete používať indexy potravín, vyhľadávať podľa mesiacov, typu príkrmu. To, čo by potrebovalo osvieženie je širší popis, prečo čo zavádzame, ako často určitý druh potraviny papať, na čo dávať pozor pri nadmernej spotrebe, aké môžu byť vedľajšie účinky. My už máme 20 mesiacov, takže pre nás využívam menej a papáme rôznorodejšie.

O niečo neskôr som sa ako facebookovský fan, objavila skupinu Čo jedia zdravé deti. Skupina mala vtedy (zn. v 2016) okolo 13000 fanúšikov. Dnes, keď si naťukám, je to pomaly 45000 členov :) rapídny nárast. Je tomu veľa dôvodov, vedú ju totiž odborníčky a zároveň mamičky. Existuje aj webstránka s rovnakým názvom. FB skupina je o voľnej diskusii, pričom je vhodné vyhľadávať cez lupu predtým než položíte vašu otázku. Veľa tém, otázok sa totiž opakuje a nájdete ju v rôznych príspevkoch. Neexistuje ani neposkytujú adminky žiadne tabuľky zavádzania príkrmov ani potravinovú postupnosť.  Na webstránke nájdete recepty podľa veku, pričom ich nie je príliš veľa. Viac nájdete vo FB skupine vo vyhľadávačoch. Adminky pripravujú už aj knižku, mala by vyjsť čoskoro. Organizujú sa aj workshopy s danou tematikou v rôznych mestách SR pre nás mamičky :)

Skoro identická skupina je česká FB skupina Varíme zdrave od prvních príkrmu. Stránka ma viacero benefitov pre mňa, čo sa týka poriadku a možno ich nenájdete v slovenskej skupine:
1. rozdelenie albumov podľa typu príkrmu
2. rôzne inšpirácie na detské torty
3. tabuľky zavádzania
4. domáca pekárňa
5. polievky,
6. nátierky
7. raňajky, desiate, olovranty.

Skupina je menej striktná, čo sa týka oslaďovania a experimentácie, ale stále s veľkým dôrazom na zdravé stravovanie :)
Toť na dnes, píšte smelo do komentárov vaše tipy, skúsenosti...
Ja zatiaľ prajem skvelé prikrmovanie :)




Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Realizuješ sa na materskej? :)

Ahoj, mamka