Realizuješ sa na materskej? :)

Asi bude jedno ako dlho sme ktorá na materskej či rodičovskej dovolenke.  Rozmýšľala som totižto nad tým, či závisí naša chuť a potreba sebarealizácie od času odkedy sme na "Dovolenke" :D
A prišla som k záveru, že nie. Po zopár mesiacoch, kedy sa už cítime dostatočne skúsené  v mamičkovských úlohách a organizácii, prichádza na rad naše JA. Zo začiatku ho potláčame a hovoríme si, že nie nie ešte je skoro,ešte je to malé dieťa, nemôžem na seba nič iné brať. AAAAle čím dlhšie sme doma, tým častejšie sa vraciame vo svojom vnútri k téme "Čo so sebou?" čo vlastne dokážem robiť na tej materskej, stíhala som by som vôbec niečo extra ? okrem detí, varenia, upratovania, prechádzok, kojenia, ponocovania, prebaľovania?
Neustále dumám nad tým, teda už pomaly rok, keďže som onedlho 2 roky doma, ako naložiť s informáciou, že okolo mňa už pomaly každá mamka sa púšťa do niečoho,...Naučí sa háčkovať, vyrábať quiet booky, montessori pomôcky lepí, strihá, predáva, šije tašky, spracúva drevo a! nezabudnime väčšinou bez predošlých skúseností. Potom si poviem, či to naozaj ide tak jednoducho, ako to vyzerá? v čom bude kľúč k tomu, že niekto začne, dá sa na to celým telom a dušou, pracuje na sebe a ide s tým von. A aj uspeje, niekto aj nad svoje očakávania.. v čom budú tie mamky odlišné? chcela by som vedieť odpoveď.
Majú viac pomoci? Bdejú do polnoci? spia im deti lepšie? alebo sú nekonečne pozitívne naladené?
Majú viac podpory doma? Je veľa toho, čo mi behá hlavou a vaše komentáre sú prosbou :)
Koniec koncov nápadov je milión. Ak by som si mala spísať, akých to plánov som sa už púšťala vznikol by celkom pekný idea book :D
V čom tkvie neúspech prípadne malá šanca vytrvať? dajte svoje názory, pocity, ako to je u vás, nech sa poinformujeme :)

A teraz z iného pohľadu.... Môj bývalý šéf , ktorý má dve deti v predškolskom veku, mi na môj otvorený výlev na túto tému hľadania sa a potreby sebarealizácie povedal: "Áno, viem, že si vždy bola kreatívna a mala veľa nápadov, ktoré si dotiahla. Chýba ti to a verím ti. Máš ale pred sebou jeden najzaujímavejší projekt, ktorý si vyžaduje toľko kreativity a sebarealizácie, akú si ešte nezažila. A jedno ti poviem: tvoja energia a čas sa Ti 200% vráti a si povieš, že sa to veru oplatilo! Tento čas nie je čas premárnený, ani nič nestrácaš.. práca príde a všetko sa vráti do starých koľají a vtedy si už tento projekt znova neužiješ a teda vlastne už nikdy viac v tejto forme a zostave.. skús si ho viac užívať ...

Hm :) sú to dve strany mince a som zvedavá na názory :)

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Kde hľadať o prvých príkrmoch? Tipy a rady, inšpirácie

Ahoj, mamka